Skip to main content

Green Factory wzmacnia pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej dzięki strategicznej akwizycji

Członek Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych, firma Green Factory sfinalizowała przejęcie trzech spółek Eisberg w Polsce, Rumunii i na Węgrzech. To kluczowy krok w rozwoju Grupy, który znacząco zwiększa skalę działalności i umacnia jej pozycję jako jednego z liderów rynku świeżych warzyw i sałat w regionie CEE.

Dzięki tej akwizycji firma przekracza poziom 1,3 mld zł przychodów. Wraz z zagranicznymi spółkami zależnymi działa już w 12 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, dostarczając produkty z fabryk, w których zatrudnionych jest ponad 1,5 tys. osób.

„Finalizacja tej transakcji przez Green Factory pozwala nam przekroczyć granice i skalę, jakiej jeszcze kilka lat temu nawet nie zakładaliśmy. Stajemy się jednym z liderów w Europie Środkowo-Wschodniej w kategorii świeżych warzyw i sałat oraz gotowych sałatek. To dla całej Grupy przełomowy moment i początek kolejnego etapu wzrostu opartego na jakości, innowacjach i odpowiedzialności” –  powiedział właściciel i CEO Green Holding Artur Rytel

Fundamentem strategii Green Factory pozostaje model od pola do stołu”, który opiera się na pełnej kontroli łańcucha wartości — od własnych upraw (także w technologii hydroponicznej), przez przetwarzanie, po logistykę i dystrybucję. To właśnie ta spójna koncepcja umożliwia skuteczną ekspansję i integrację nowych podmiotów.